شرایط و قوانین

 

 
آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از الویت‏‌های فروشگاه دنیای دیجیتال بوده است و فروشگاه دنیای دیجیتال در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. با توجه به گستردگی گروه‌های کالای ارایه شده در وب سایت دنیای دیجیتال، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند . کالاهای ما دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند و کالاهای خاص مشمول ۷ روز مهلت تست و بازگشت کالا نمی‌شوند.شرایط گروه کالاهای خاص در صفحه محصول مربوطه درج شده است. برای سایر محصولاتی عمومی دنیای دیجیتال وابسطه به گروه کالایی مدت ۱ الی ۷ روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است.
توجه:در صورت وجود مشکل در کالاهایی که توسط شرکت های دیگر گارانتی شده اند، مشتری باید مستقیم با شرکت گارانتی کننده در ارتباط باشد و فروشگاه دنیای دیجیتال  مسئولیتی در قبال آن ندارد. شرایط گارانتی هر محصول در صفحه توضیحات محصول به طور کامل ذکر می شود. لطفا در هنگام خرید به دقت شرایط گارانتی محصول را مطالعه فرمایید.
 
لطفاً توجه داشته باشید:
– باز کردن جعبه و نصب کالاهایی که باید توسط نصاب شرکت مربوط راه اندازی شوند (مانند دوربین، دزدگیر اماکن، پرینتر و ..) تنها باید توسط نصاب مجاز انجام شود. برای این منظور با شرکت مربوط یا نمایندگی مجاز آن تماس بگیرید. در غیر این صورت امکان استفاده از هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش از بین خواهد رفت.
اگر خریدار پس از تحویل گرفتن کالای خود عیب یا مشکل ظاهری در کالای خود ایجاد کند کلیه مسئولیت آن با مشتری است و حق بازگردانی کالا را ندارد. در صورتی که کالا مشمول گارانتی باشد می تواند با شرکت گارانتی کننده مشکل را حل کند.
 
شرایط بازگرداندن کالا
استفاده از ۷ روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟
تنها در صورتی که بسته بندی کالا باز نشده باشد و به هیچ عنوان مخدوش نشده باشد قابل بازگشت خواهد بود.
اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد.
– وجود مغایرت، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش دنیای دیجیتال از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.
– اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
– عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به دنیای دیجیتال بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
– اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد.
پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد دنیای دیجیتال در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت دنیای دیجیتال در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.
 
کالا را چطور ارسال کنید؟
– لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید.
– از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش دنیای دیجیتال جداً، خودداری کنید.
– برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند و قطعات بسته بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
– برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)
اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.
— در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید. لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد. ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعمل‌های شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز می‌شود.
 
هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟
– هزینه ارسال به عهده مشتری است.
 
پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟
-کارشناسان خدمات پس از فروش دنیای دیجیتال ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. در صورت تایید ایراد و آسیب فیزیکی توسط کارشناسان دنیای دیجیتال، کالا تعویض خواهد شد و مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگر جایگزین کند و یا مبلغ به حساب مشتری مرجوع میشود.
لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار فروشگاه دنیای دیجیتال است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ دنیای دیجیتال بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، دنیای دیجیتال تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.
– اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و دنیای دیجیتال در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.
– پس از دریافت و پذیرش کالا توسط دنیای دیجیتال، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین ۷۲ ساعت کاری زمان خواهد برد.
– کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت دنیای دیجیتال هستند، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین ۷۲ ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.
– از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش دنیای دیجیتال است.
 
درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟
از طریق یکی از روش‌های زیر، درخواست خود را اطلاع دهید:
– با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۹۰۳۳۹−۰۲۱۶۶۴۲۰۳۵۲ خدمات پس از فروش و گارانتی ، تماس بگیرید.
– یا پیام خود را در صفحه “تماس با ما” با انتخاب موضوع خدمات پس از فروش و گارانتی، ارسال کنید.
-یا در خواست خود را به [email protected] ایمیل بفرمایید.
 
 

قوانین و شرایط انصراف مشتری از خرید

حق استرداد محصول طبق شرایط متعلق به مشتری یا همان مصرف کننده است و تنها در شرایطی که موارد زیر صدق کنند مشتری می تواند سفارش و خرید خود را لغو کند:

  • اگر هنوز سفارش ارسال نشده است و وضعیت سفارش در سایت در حالت "در انتظار بررسی" باشد، باید هر چه سریعتر به واحد پیگیری سفارشات و فروش فروشگاه اطلاع داده شود.

  • توجه: برای کالا های گروه موبایل، تبلت، لپ تاپ و کلیه کالاهای گروه سخت افزار که قیمتی بالاتر از یک میلیون تومان دارند، امکان انصراف از خرید پس از ارسال سفارش وجود ندارد..

  • همچنین در صورت انصراف مشتری از خرید، هزینه بسته بندی و رفت و برگشت کالا و کلیه هزینه های مرتبط به عهده مشتری خواهد بود.

 

آیا امکان کنسل شدن سفارش توسط فروشگاه وجود دارد؟

بله، با توجه به شرایط تامین کالا در بازار و نوسانات شدید ارزی یا وجود اختلاف قیمت فاحش در زمان تامین کالا با قیمت اعلام شده توسط فروشگاه دنیای دیجیتال، در درصد اندکی از سفارشات امکان عدم تامین سفارش از سوی فروشگاه وجود دارد. در این موارد ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری به مشتری اطلاع رسانی خواهد شد و مبلغ واریزی عودت داده خواهد شد. همچنین در صورت عدم پاسخگویی یا ثبت اطلاعات تماس اشتباه سفارش خود به خود کنسل تلقی خواهد شد.

قوانین و مقررات حریم شخصی

فروشگاه دنیای دیجیتال  با تاکید بر احترامی که برای حریم شخصی کاربران قائل است، برای خرید، ثبت نظر یا استفاده از برخی امکانات وب‌سایت اطلاعاتی را از کاربران درخواست می‌کند تا بتواند خدماتی امن و مطمئن را به کاربران ارائه دهد. برای پردازش و ارسال سفارش، اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن و ایمیل مورد نیاز است و از آنجا که کلیه فعالیت‌های فروشگاه دنیای دیجیتال قانونی و مبتنی بر قوانین تجارت الکترونیک صورت می‌گیرد و طی فرایند خرید، فاکتور رسمی صادر می‌شود، از این رو وارد کردن اطلاعاتی مانند نام و کد ملی برای اشخاص حقیقی لازم است. یادآوری می‌شود آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.

بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که موارد فوق به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، فروشگاه دنیای دیجیتال جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.

 مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و فروشگاه دنیای دیجیتال تنها برای ارسال همان سفارش، از این اطلاعات استفاده خواهد کرد.

این اطلاعات تنها توسط فروشگاه دنیای دیجیتال استفاده شده و در اختیار شریک تجاری دیگری قرار نمی گیرد. همچنین در صورت درخواست کاربر اطلاعات قبلی پاک شده و پس از آن این اطلاعات جمع آوری نمی گردد.

فروشگاه دنیای دیجیتال اطلاعات را توسط کوکی جمع آوری می کند. کوکی فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد می‌شود و به سایت امکان ذخیره بازدید‌های شما و مناسب‌سازی آنها را فراهم می‌نماید. بسیاری از مرورگرها امکان غیرفعال کردن کوکی را فراهم کرده‌اند، به این منظور می‌توانید راهنمای مرورگرها را مطالعه کنید.

فروشگاه دنیای دیجیتال برای اطلاع‌رسانی رویدادها و اخبار، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، برای اعضای وب‌سایت ایمیل ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه فروشگاه دنیای دیجیتال را در پروفایل خود لغو کنند. عدم اقدام جهت لغو، به منزله ی موافقت ضمنی با دریافت ایمیل‌ها و پیام‌ها و سلب حق اعتراض می‌باشد.

توجه داشته باشید ارسال ایمیل تنها با دامنه digitaldonya.ir انجام میگیرد و فروشگاه دنیای دیجیتال برای ارتباط با مشتری به هیچ عنوان از ایمیل شخصی استفاده نمی کند. بنابراین ارسال هرگونه ایمیل تحت عنوان فروشگاه دنیای دیجیتال با هر دامنه دیگری تخلف و سو استفاده از نام فروشگاه دنیای دیجیتال با دامنه ثبت شده digitaldonya.ir است و در صورت دریافت چنین ایمیلی لطفا جهت پیگیری آن را به [email protected] اطلاع دهید.

فروشگاه دنیای دیجیتال ممکن است نقد و نظرهای ارسالی کاربران را در راستای رعایت قوانین وب سایت ویرایش کند. همچنین اگر نظر یا پیام ارسال شده توسط کاربر، مشمول مصادیق محتوای مجرمانه باشد، فروشگاه دنیای دیجیتال می‌تواند از اطلاعات ثبت‌شده برای پیگیری قانونی استفاده کند. کاربران ضمن استفاده از خدمات وب‌سایت فروشگاه دنیای دیجیتال، حق ویرایش اطلاعات و استفاده از آنها را در چارچوب فوق‌الذکر به فروشگاه دنیای دیجیتال اعطا نموده و حق اعتراض را از خود سلب می‌نمایند.

باید تاکید شود که حفظ و نگهداری رمز عبور و نام کاربری بر عهده کاربران است و لذا برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی، کاربران نباید آن اطلاعات را برای شخص دیگری فاش کنند. در صورتی که کاربر شماره همراه خود را به فردی دیگر واگذار کرد، جهت جلوگیری از سواستفاده یا مشکلات احتمالی کاربران باید شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدیدی ثبت نمایند.

مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق‌الذکر توسط کاربر باشد، با خود کاربر بوده وکاربر حق هر گونه ادعا علیه فروشگاه دنیای دیجیتال را از خود سلب می‌کند. فروشگاه دنیای دیجیتال هویت شخصی کاربران را محرمانه می‌داند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمی‌کند، مگر اینکه با حکم مقام قضایی یا اداری صالحه یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار دهد.در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای فروشگاه دنیای دیجیتال وجود ندارد و کاربران با اعلام رضایت خود در استفاده از خدمات وب سایت ضمنا حق هرگونه اعتراض را از خود سلب نموده اند.

همچنین بدین وسیله به اطلاع کاربران رسانده می‌شود که فروشگاه دنیای دیجیتال همانند سایر وب‌سایت‌ها از جمع‌آوری IP و کوکی‌ها استفاده می‌کند، کوکی فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد می‌شود و به سایت امکان ذخیره بازدید‌های شما و مناسب‌سازی آنها را فراهم می‌نماید. بسیاری از مرورگرها امکان غیرفعال کردن کوکی را فراهم کرده‌اند، به این منظور می‌توانید راهنمای مرورگرها را مطالعه کنید. اما پروتکل، سرور و لایه‌های امنیتی فروشگاه دنیای دیجیتال و روش‌های مناسب مدیریت داده‌ها حداکثر تلاش را به عمل می‌آورد که اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسی‌های غیرقانونی جلوگیری کند. طبیعتا مسئولیت هرگونه سواستفاده به شخص یا اشخاص متخلف مربوط بوده و فروشگاه دنیای دیجیتال حق اعتراض و پیگیری را از طریق قانونی بنابر صلاحدید خود محفوظ می‌دارد.

فروشگاه دنیای دیجیتال برای حفاظت و نگهداری اطلاعات و حریم شخصی کاربران همه توان خود را به کار می‌گیرد و امیدوار است که تجربه خریدی امن، راحت و خوشایند را برای همه کاربران فراهم آورد.

در صورت وجود هرگونه سوال، لطفا با اطلاعات تماس زیر ارتباط برقرار کنید.

تلفن تماس:  ۰۲۱۶۶۵۹۰۳۳۹−۰۲۱۶۶۴۲۰۳۵۲